TOP DAG! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Soest - WaarBenJij.nu TOP DAG! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Soest - WaarBenJij.nu

TOP DAG!

Door: Familie

Blijf op de hoogte en volg Soest

22 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag een verrassende en veelzijdige dag beleefd. Na allemaal redelijk tot goed te hebben geslapen, zijn we vanmorgen voeg opgestaan. Ontbijt op z'n Amerikaans en met een coffee-to-go op weg naar de boot naar Alcatraz - The Rock. Denk je dat het met de Early Bird tour om 08.45 (en een half uur van tevoren) nog rustig zal zijn, niets is minder waar. Achteraf goed dat we dat hebben gedaan, want toen we van Alcatraz vertrokken was het heel erg druk.

De dag begon mistig, zoals San Francisco dat kan typeren. Grijs, vochtig, soms kleine regendruppeltjes, dus goed aangekleed komen we op Alcatraz aan. Omdat de bookshop nog gesloten is, zijn we maar direct naar de Cell Tour gegaan, maar dan zonder Junior Ranger Program voor Thomas op dat moment. Een indrukwekkende en goedgeorganiseerde rondleiding door de zwaarbewaakte gevangenis maakt toch wel veel indruk op iedereen. Na de Tour het Junior Ranger Program opgehaald en de opdrachtjes die daarin staan door Tnomas ingevuld. Overigens voor iedereen heel leuk, want, dat moet je die gekke Amerikanen nageven, ze hebben het goed georganiseerd. Zo leren we er allemaal nog wat meer van en is het bezoek aan Alcatraz heel interactief en leerzaam.

Met de boot terug komen we rond lunchtijd aan op Fisherman's Wharf. Terwijl we weer naar Piet 39 lopen, lijkt het of het wat begint op te klaren. Na een lekkere sandwich met vis te hebben gegeten, lopen we naar Blazing Saddles - een fietsverhuurbedrijf met een goede kaart waarop een leuke fietstocht staat uitgestippeld. Wanneer we op de fiets stappen is het grotendeels zonnig en wordt het snel wat warmer. Toch een beetje spijt dat we onze korte broek niet hebben aangetrokken. De route die we fietsen gaat naar Sausalito, aan de andere kant van de baai. Ja, dan moet je over de Golden Gate Bridge fietsen! Helen heeft al maanden gezegd dat ze persé naar de Golden Gate Bridge wilde, dichterbij dan er overheen fietsen kom je niet! Een fantastische ervaring die we voor geen goud hadden willen missen! Links de Pacific, rechts een geweldig uitzicht op San Francisco en San Francisco Bay met alle grote zeeschepen die daar aankomen en weer vertrekken.

Na een lange tocht (mede vanwege de regelmatige stops om mooie foto's te kunnen maken) komen we in Sausalito aan. Aan het eiden van de hebben we een lekker drankje (voor ons een heerlijke witte wijn uit Napa Valley) op een terras aan de Bay met uitzicht op een zonovergoten San Francisco besteld. Daarna ook maar blijven zitten op dit terras aan het water en allemaal heerlijk vis gegeten.

Vervolgens met de laatste ferry terug naar San Francisco en de fietsen afleveren bij het verhuurbedrijf. Nog 10 minuten lopen en iedereen is blij dat we na deze geweldige dag terug in het hotel zijn. Rozig en voldaan stappen we in ons bed en gaan lekker slapen. Morgen weer een nieuwe dag met ongetwijfeld weer mooie ervaringen!

• 22 Juli 2014 - 22:56

R&B:

Wauw, dat klinkt geweldig !!
    Het is jullie meer dan gegund, geniet met volle teugen (napa valley)
    Lieve groetjes uit Woerden