Wat een reis! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Soest - WaarBenJij.nu Wat een reis! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Soest - WaarBenJij.nu

Wat een reis!

Door: Familie

Blijf op de hoogte en volg Soest

21 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Goedenavond, Goedemorgen,

Het spoor even bijster. We zijn nu 25 uur wakker. De avond is ingevallen in San Francisco, maar iets zegt ons dat we op moeten staan. Hmm, hoe zit het ook al weer??

Eerst liepen we 4,5 uur vertraging op - het defect aan het vliegtuig moest worden hersteld, maar dat duurde zolang dat besloten werd het vliegtuig dat uit San Francisco aan zou komen direct weer zou worden ingezet. Een vervelende start met een plezierig randje: Martine, Nicolas en kids die vandaag ook vliegen, maar dan naar China komen we nu tegen zodat we gezellig nog even met elkaar hebben kunnen lunchen! Zo maak je er met elkaar een leuke wachttijd van :-).

De vlucht van uiteindelijk 14.15 uur vertrekt precies op tijd als we tegen 3-en opstijgen. Nou ja, veel zal het op de totale reis niet uitmaken. Sophie en Suzanne zitten naast elkaar twee rijen achter ons, maar alles gaat goed en de films helpen daar natuurlijk bij. Thomas vindt het helemaal geweldig - hij geniet met volle teugen. Spannend, maar wat een ervaring met schitterende uitzichten vanuit het vliegtuig. De Nederlandse kust, Groenland (werkelijk fantastisch!) en ten slotte landen we kwart over vier op San Francisco International. USA, here we are!

Na redelijk vlot door de douane te zijn gekomen en de reistassen (alle 5!) snel op de band lagen, op zoek naar een taxi. Vervolgens naar het hotel gescheurd ('t ging goed, maar deze chauffeur hield z'n eigen snelheidslimiet aan) kwamen we bij het hotel aan. Prima gelegen in de wijk Fisherman's Wharf, op loopafstand van Pier 39. Na inchecken en tassen op de kamer te hebben gezet zijn we lopend naar Pier 39 gelopen. Ja, ook vanavond lagen de zeehondjes daar, de eerste foto's gemaakt en vanuit het visrestaurant een prachtig uitzicht op de Golden Gate Bridge! Dit gaat goed komen!

Lekker en gezellig gegeten op Pier 39, maar toch vermoeid even nog bij de zeehondjes gaan kijken, zicht op Alcatraz (staat morgenochtend vroeg op het programma) maar toch ook vermoeid nu terug in het hotel. Lekker slapen en morgen weer met volle teugen genieten van San Francisco en de start van onze reis door Amerika!

Groetjes van ons vijven!

• 21 Juli 2014 - 09:40

Corry:

Lieve allemaal,

Leuk dat ik zo van jullie wat kan horen. Heel veel plezier in SF. Ik blijf jullie "volgen".
    Sommige dingen zijn voor mij herkenbaar, en doet me terug denken aan mooie tijden.

Lieve groetjes, Corry

• 21 Juli 2014 - 11:41

Pa En Ma:

Wat leuk om het op deze manier mee te beleven. We hebben het verslag met plezier gelezen en zien alweer uit naar het volgende. Liefs van on.

• 21 Juli 2014 - 19:31

R & B:

Wat een feest!!! Eindelijk is het zover en is deze spectaculaire reis begonnen. Veel plezier gewenst!! Groetjes uit Woerden.